KD3A8230-1024x683

نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم، شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور مسئولان کنفرانس و مقامات عالی رتبه در حضور جمع کثیری از خبرنگاران برگزار شد.

دکتر منصور سلطانیه، دبیر علمی این کنفرانس با اشاره به اینکه کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران با همکاری ایمیدرو به رویدادی کاملا شناخته شده تبدیل شده و جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است، افزود: در مجموع ۲۵۰ چکیده مقاله دریافتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ مقاله اصلی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که در نهایت۱۲۰ مقاله برای ارائه به صورت شفاهی یا پوستر پذیرفته شده است.

وی همچنین اشاره‌ای به استقبال چشمگیر شرکت‌های داخلی و خارجی از نمایشگاه جانبی این کنفرانس داشته و از کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه، چین، عمان، اسپانیا، ترکیه و … به عنوان کشورهای خارجی حاضر در کنفرانس نام برد.

KD3A8233

وی در انتها با اشاره به کارگاه‌های برنامه‌ریزی شده در این همایش، افزود: این کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی صنعت آلومینیوم نکات علمی روز دنیا را به علاقه‌مندان ارائه خواهند داد. از نکات جالب می‌توان به حضور پروفسور اویه از نروژ اشاره کرد که شرط کرده‌اند تنها افراد ایرانی در کارگاه آموزشی ایشان حضور داشته باشند و مشکلات و مسائل صنعت آلومینیوم ایران در این کارگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه، دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، با اشاره به اینکه نقش آلومینیوم در دنیا روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن بوده و این صنعت می تواند در بسیاری از حوزه‌ها رقیب جدی برای صنعت فولاد باشد، افزود: تبدیل انرژی به محصول جامد با ایجاد ارزش افزوده بالاتر عین اقتصاد مقاومتی است و به همین دلیل توسعه صنعت آلومینیوم در دستور کار جدی ایمیدرو قرار دارد.

KD3A8240

KD3A8254

نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم برگزار شد